Jag är inte intresserad....

Varje dag när jag tar den korta vägen till skolan fylls hela min nyvakna hjärna av massa skit tankar och funderingar på vardagen, för det mesta sånt jag hatar men också sånt som faktiskt betyder något. För ungefär en vecka sen så hade jag en inte så givande diskussion med en kamrat om riksdagsvalet och om han/hon skulle rösta, svaret blev snabbt och klart NEJ. följdfrågan från mig var given, varför inte ? det inte så övertygande svaret jag bryr mig inte! fick mig att tänka. Allt vi är vana vid och allt vi vill ha är styrt av två saker, pengar och politik. Även om man inte så lätt kan dela på dom olika parterna så säger vi nu att det är två stora delar i samhället. Varför ska man då inte vara intresserad? Man kan ju inte bara gå runt i en fantasivärld och tro att allt vi har bara har varit gåvor av en högre makt (gud). Fan det är ju vi som om några år kommer vara det viktigaste blocket i svenskt samhälle, då måste vi bry oss! Vill vi tjäna pengar och ha nya lägenheter för vårt flotta leverne kan vi inte gå runt och lossas som ingenting medans våra nöjen tar kakan av medvetande. Politik som pengar är det roligaste, viktigaste och svåraste i våra liv, allt kretsar kring det. Jag blir inte förbanad och hatar personer som inte bryr sig, men jag blir irriterad på personer som ser utveckling av samhället och mer pengar i fickan som något ointressant. Kanske är det komplexiteten i politiken som blir krånglig, eller är det kanske så att demokratin faktiskt inte är så intressant längre? Men när det väl blir kris och folk inte har tryggheten som dom inte bryr sig om då jävlar ska vi skylla på samhället. För mig så blir detta inlägg ett avstamp i den gamla amerikanska kampanjen VOTE OR DIE! men vi måste antagligen ha den inställningen när vi nu går in i val-tider. Intresset måste väckas hos generationen som bryr sig mer om facebook och youtube än om utvecklingen av politik på inviduell nivå. Jag är absolut ingen politiker och har kanske ingen super koll på alla val-löften, men en sak är säker, ta lite tid att faktiskt bry er om framtiden. Att klaga när det väl skiter sig är erat eget fel, bryr man sig inte i början ska man fan inte klaga i slutet.



/Christian.

Kommentarer
Postat av: Anonym

blogga mer då

2010-04-20 @ 23:39:17
Postat av: Christian

OK hemlig!!!

2010-04-25 @ 20:27:37
URL: http://christianhatar.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra!!

2010-04-28 @ 00:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0